Strona główna
Nieruchomości
Tutaj jesteś

Niezbędne cechy dobrego agenta nieruchomości

24 maja 2020

Wiele czasu, pieniędzy i osobistego wysiłku poświęcamy na marketing, poszerzanie naszej wiedzy i umiejętności, aby zbudować bazę klientów. Gdy wykonamy dla nich świetną robotę, powtórzymy kolejne interesy, polecenia będą następować jedno po drugim. Pamiętajmy jednak, że najpierw musimy robić z nimi interesy. Marketing obejmujący umiejętności i cechy agenta nieruchomości, które cenią sobie klienci, zapewni nam przewagę w tej dziedzinie.

Kupujących nie można połączyć w jedną kategorię. Istnieją różne poziomy doświadczenia i wymagań. Kupujący po raz pierwszy potrzebują znacznie więcej prowadzenia za dłoń. Inwestorzy chcą wielu danych. Większość chce pomocy transakcyjnej, dużej interpretacji dokumentów i pomocy w podejmowaniu decyzji.

Na rynku domów wakacyjnych lub wypoczynkowych kupujący potrzebują jeszcze większego wsparcia. Wiele rynków domów wakacyjnych znajduje się na obszarach wiejskich, górskich lub nadmorskich. Są to obszary, które często mają ścisłe normy środowiskowe, rozwojowe i budowlane. Nabywcy spoza obszaru potrzebują wykwalifikowanej reprezentacji, aby mieć pewność, że nie kupują czegoś z ukrytymi przyszłymi problemami.

Jak zostać najlepszym agentem nieruchomości?

Jeśli reprezentujesz kupujących w innych wyspecjalizowanych obszarach lub typach nieruchomości, będą oni w większym stopniu polegać na Twojej wiedzy specjalistycznej i znajomości lokalnego rynku. Nawet w przypadku lokali mieszkalnych zasady dotyczące mieszkań i dane finansowe są niezwykle ważne. Niedoświadczony nabywca mieszkania skorzysta z wyjaśnienia, w jaki sposób szacowane są opłaty stowarzyszeniowe i jak można je zmienić w przyszłości, podnosząc koszty posiadania.

Jeśli chodzi o kupujących, często zwracają się do Ciebie z dużą wiedzą rynkową. To, co cenią, to agresywne podejście, które pomaga im znaleźć dobre oferty inwestycyjne i umiejętności negocjacyjne, aby pomóc im uzyskać odpowiednią cenę. Bardzo cenią profesjonalistę z branży nieruchomości, który potrafi uchwycić rzeczy, które przegapili i zwrócić ich uwagę przed błędem inwestycyjnym.

Uproszczone spojrzenie na sprzedawców polega na tym, że chcą oni szybko sprzedać swój dom za najwyższą możliwą kwotę. Prawdą jest również to, że sprzedawcy rzadziej polegają na swoich agentach w sprawie pomocy w tym procesie. Chcą marketingu, ale wiedzą, że Internet zmienił grę.

Jak dogadać się ze sprzedawcami?

W dzisiejszych czasach są bardziej skłonni do negocjowania prowizji i obniżania kosztów przy mniej więcej równych opcjach marketingowych. Jest to mniej prawdziwe w wyższych cenach nieruchomości, ale nadal jest to uwaga, gdy cytujesz prowizję za pełną obsługę.

Niestety, ostatnie nowe strony internetowe z recenzjami i poleceniami powodują pewne nieporozumienia ze strony konsumentów. Jedna z takich reklam cieszy sprzedawców, że „ich agent sprzedał swój dom w ciągu dwóch dni za cenę wyższą niż cena wywoławcza”.

To z grubsza cytat z reklamy telewizyjnej. Specjaliści wiedzą, że w tym przypadku agent albo miał łatwą pracę na bardzo gorącym rynku, albo zaniżał cenę oferty domowej. Musimy pomóc konsumentom dowiedzieć się, co robimy i docenić nasze usługi.

brokerzy

Redakcja topbiura.pl

Redakcja TopBiura.pl to zespół pasjonatów, którzy z zaangażowaniem tworzą treści dostosowane do potrzeb naszych czytelników.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Na co zwrócić uwagę dokonując zakupu nieruchomości
Wynajem mieszkań w Warszawie

Jesteś zainteresowany reklamą?