Inwestowanie w nieruchomości może okazać się bardzo korzystnym i opłacalnym źródłem dochodu. Wszelkie działania związane z kupnem, remontem i sprzedażą mieszkania powinny być odpowiednio przeanalizowane, przemyślane wykonane i załatwione. Jednakże podczas tego rodzaju inwestycji, należy uważać na wiele pułapek i popełnianych błędów, którymi przede wszystkim są: nieodpowiednia cena nieruchomości, trudny rynek, źle przygotowane mieszkanie, niski standard czy nieatrakcyjna lokalizacja. Czym jest trudny rynek? Jak sprzedać mieszkanie na trudnym rynku? Jak przygotować nieruchomość do spieniężenia interesu?
Trudny rynek
Badania rynku to jednej z najważniejszych punktów umożliwiający dokonanie opłacalnej transakcji. To dzięki lokalizacji, jak również zapotrzebowania i zainteresowania klientów możliwe jest dokonanie trafnego wyboru inwestycji. Sprzedaż mieszkania na tzw. trudnym rynku może okazać się niemalże niemożliwa, a znalezienie klienta pochłonie wiele czasu i siły.
Czym zatem charakteryzuje się trudny rynek?
Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży w tego rodzaju środowisku? Na co zwrócić szczególną uwagę? Trudny rynek to przede wszystkim niedogodna lokalizacji. Obiekt położony w mieście, w którym następuje wyludnienie, jak również w miejscu, gdzie nie ma możliwości zarobkowo, zawodowych. Chętni kupcy cenią sobie dogodny i bliski dojazd do pracy, jak również odpowiednio zaplanowaną infrastrukturę.
Podjęcie ryzyka inwestycji w mieszkanie na trudnym rynku, może jednak okazać się trafione, a odpowiednio przygotowane wnętrze zainteresować niejednego kupca.
Na co zwrócić uwagę podczas przygotowywania nieruchomości?
Głównym wariantem umożliwiającym sprzedaż jest niska cena. Obniżając koszty remontu, minimalizując wydatki związane z ekipą remontową oraz wszelkimi materiałami, możliwe jest dostosowanie ostatecznej ceny do wymagań i oczekiwań potencjalnych klientów.
Kolejnym ważnym elementem, podwyższającym atrakcyjność nieruchomości jest wysoka jakość materiałów oraz ciekawe wykonanie.
We wnętrzu powinno być dużo naturalnego światła, w miarę, jak najbardziej przestronna powierzchnia, otwarte przejścia czy wrażenie wysokich sufitów. Duże, nowe okna, dostarczające odpowiednią ilość naturalnego światła oraz zapewniony komfort użytkowania.
Aranżacja powinna uwzględniać nowoczesne umeblowanie, potrzebne i użytkowe sprzęty oraz dopasowane barwy i kolory.
Całe wnętrza powinny być dostosowane do charakterystycznych uwarunkowań lokalnych, a także pożądanych cech i przyzwyczajeń.
Sprzedaż mieszkania na rynku wtórnym powinno być również dobrze rozreklamowane. To od atrakcyjnej promocji nieruchomości możliwe jest pozyskanie wielu zainteresowanych. Reklama powinna być umieszczona zarówno w sieci, jak i tradycyjną drogą w postaci ogłoszeń papierowych, anonsów w gazecie, czy popularną „drogą pantoflową”.
Inwestor powinien również zadbać o możliwość obejrzenia nieruchomości. Organizować dni otwarte, jak również w atrakcyjny sposób przedstawić ofertę kierowaną do przyszłego kupca.