Jak pisać posty na FB, żeby zainteresować odbiorców?

Skuteczne prowadzenie strony na Facebooku jest w bardzo dużej mierze związane z dyscypliną. Jeśli regularnie publikujesz posty i oferujesz interesujące treści, a także dobrze je wyrażasz, to tworzysz grunt pod organiczny wzrost zaangażowania. W ten sposób budujesz zaufanie do swojego profilu na Facebooku, swoich usług i do siebie. Jak pisać posty na FB aby odbiorcy je chętnie lajkowali, komentowali i udostępniali?

Zainteresuj odbiorców treścią

Czy czasami siedzisz przed swoim profilem na Facebooku i masz blokadę pisarską? Właściwie wiesz, co chcesz napisać, ale nie wiesz, jak to zrobić poprawnie aby post uzyskał jak najwięcej polubień?
Podobnie jak w innych obszarach komunikacji, kluczowa jest tutaj praktyka.
Jest jednak kilka rzeczy, mogących pomóc w drodze do sukcesu, o których należy pamiętać podczas publikowania.
Przede wszystkim zawsze informuje odbiorców, dlaczego polecasz zdjęcia, filmy i linki.
Wielokrotnie pojawiają się na Facebooku posty, które nie zawsze pasują do zawartości strony i nie wiadomo, co autor posta miał na myśli, publikując je na swoim fanpage’u. Opis typu „Super” lub „Tak to widzę”, nie wystarcza.
Spraw, aby czytelnicy byli zaciekawieni treścią i wyjaśnij, dlaczego coś, co zamieszczasz, jest dla Ciebie ważne i godne uwagi, zachęć ich, żeby klikali w link, przesyłali strumieniowo filmy lub udostępniali zdjęcia.

Pisz zwięźle

Czytając posty na Facebooku, pewnie często się zastanawiasz, co autor chciał przekazać. Choć post jest dopracowany pod względem ortograficznym i gramatycznym, treść jest niezrozumiała i trudno się ją czyta.
Zbyt długie posty nie zawsze cieszą się popularnością. Można zgubić wątek podczas czytania i stracić zainteresowanie.
Zastanów się dokładnie, co chcesz przekazać swoim czytelnikom. Skoncentruj się na głównym przesłaniu swojego posta, pisz jasno i zrozumiale. Jeśli ma to sens, możesz też napisać dłuższy post, ponieważ treść nie powinna być skracana, ale pilnuj, żeby był łatwiejszy do zrozumienia.

Pisz regularnie

Z jaką częstotliwością należy publikować na Facebooku? Specjaliści rekomendują aby zamieszczać posty codziennie. To absolutne minimum, jeśli chcesz osiągnąć dobry zasięg organiczny. Tylko dzięki ciągłej i regularnej aktywności i zaangażowaniu Twój fanpage będzie widoczny dla czytelników.
Przygotuj sobie mały plan redakcyjny. Nie musi to być od razu ogromny arkusz kalkulacyjny Excela, wystarczy krótka lista tematów z ciekawymi zagadnieniami i linkami. Dzięki temu zaoszczędzisz trochę czasu i będziesz znacznie efektywniejszy.

Redakcja topbiura.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *