Posiadanie bloga może być relatywnie tanim i skutecznym sposobem na to, by promować swoją działalność w internecie. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że samo jego posiadanie nie wystarczy – musi się on bronić, przede wszystkim, swoją treścią, ale także spójnym i eleganckim wyglądem, jeśli ma odnieść rzeczywisty sukces. Na całe szczęście, samo zakładanie bloga firmowego to bułka z masłem, a nauka zarządzania nim i prowadzenia go również nie należy do najtrudniejszych zadań.
Korzyści z posiadania firmowego bloga
Blog firmowy może za to przynieść biznesowi całą masę korzyści, a firmy, które posiadają własnego bloga i wiedzą, jak się nim posługiwać, często przyciągają do swojej marki nawet 60 proc. nowych klientów! Jeśli więc spojrzeć na to w ten sposób, to nie istnieje żaden racjonalny powód, by Twój biznes nie posiadał swojego bloga. Nawet, jeśli nie do końca wierzysz w jego możliwości, czemu miałbyś mu nie dać szansy? W najgorszym przypadku nie zdobędziesz zbyt wielu nowych klientów, a w najlepszym – Twoja firma stanie się rozpoznawalnym biznesem, który czytelnicy bloga będą polecać kolejnym osobom. Chyba więc warto przynajmniej spróbować? Jeśli się na to zdecydujesz, będziesz musiał przemyśleć wiele rzeczy, takich jak domena bloga czy jego wygląd. Ten ostatni powinien być spójny, a kolory strony powinny współgrać z kolorystyką Twojej firmy, np. jeśli jej logo jest czerwone, to warto byłoby pomyśleć o postawieniu na czerwienie jako kolor akcentów na blogu. Blog powinien bowiem niemal natychmiast kojarzyć się z Twoją marką. Zaprojektowanie układu treści na stronie jest niemniej ważne. Ten powinien być jasny i przejrzysty, powinien podkreślać profesjonalizm Twojej firmy. Musi jednocześnie przyciągać wzrok czytelnika, ale być też przystępny i łatwy w zrozumieniu tego, jak funkcjonuje. Jeśli użytkownik Twojego bloga zgubi się na nim, szukając konkretnych treści – prawdopodobnie już na niego nie powróci. Tego chcesz uniknąć, zatem unikaj także nachalnych reklam wyskakujących na stronie i zbyt skomplikowanego jej układu.
Jak dobrze prowadzić firmowego bloga?
Następnie zadbaj o SEO bloga – zależy Ci przecież na tym, by ten pojawiał się na szczycie listy w wynikach wyszukiwania, prawda? Dlatego właśnie musisz zadbać o odpowiednie słowa kluczowe, które pomogą wyszukiwarkom w jego skutecznym pozycjonowaniu. Zwiększenie ruchu na firmowym blogu zależy jednak również od Ciebie! W jaki sposób możesz sprawić, by coraz większa liczba osób go odwiedzała? To akurat jest banalnie proste: wystarczy, że zaczniesz umieszczać linki do artykułów na blogu na swoich platformach społecznościowych, na social mediach Twojej firmy, a także poprosisz swoich współpracowników o ich udostępnianie. Dzięki temu znacznie większa liczba osób będzie miała możliwość kliknięcia w link i poznania często nie tylko Twojego bloga, ale też i firmy. Grunt, to zaangażować jak najwięcej osób do dzielenia się linkami odnoszącymi do konkretnych treści na blogu. Pamiętaj, że im więcej osób odwiedza bloga, tym większa szansa na to, że odwiedzą one także stronę Twojej firmy.